Sunday, January 16, 2011

Oh tidak!!..

Pagi ni aku dihampiri oleh jiran aku...Katanya dia ada benda nak tanya aku... Mak aku ada ckp yg dia mmg nak jumpa aku, ada hal katanya.. X tau hal apa tp aku x berminat nak tahu dan x berminat nak jumpa dia pun.. Yelah mana tau kot dia nak ckp psl sesuatu yg mungkin akan mencuit hati aku nanti ke... Mmg betul pun tekaan aku.. Dia nak kenalkan aku dgn anak kwn dia... Katanya kawan2 je dulu pastu kalau suka teruskan, kalau x takpelah... So dia nak no fon akulah nak bg kat mamat tu... Masa mula2 aku dgr aku rasa agak terkejut gak la... Aku siap ckp kat dlm hati aku dah, "Alamak, dia nak ckp pasal nie ke?"... Bukan apa, aku x berminat sgt nak berkenalan dgn lelaki ni especially dgn cara sebegini... Aku lebih suka the natural way... Kalau x pun aku terserempak dgn kwn aku and then kawan kita kenalkan pd kwn dia ke... Tu ok lagila tp x bermakna aku akan kawan terus dgn dia... Sbb dah mmg stail aku kot, aku mmg amik masa sket nak berkawan dgn lelaki.. Kebanyakan kawan lelaki aku sumenya aku kenal lepas dah agak lama gak la berjumpa or selalu sgt jumpa... Masa tu barulah aku rasa bleh berkawan mesra dgn lelaki... Kalau awal2 lagi mmg aku mcm x berminat je... Katanya lg mamat tu keje kat Telekom, org Terengganu tp tinggal kat sini, baik budaknya, x tinggal solat... Aku tanya, org tu suh jiran aku carikan ke?? Dia kata x lah tp dia kenal lama dgn mak mamat tu... Siap tanya lg mamat tu dah kahwin ke blum... Maknya ckp la belum lg sbb dia nih pemalu orgnya... Susah sket nak dpt gf... Tu yg jiran aku nak kenalkan dgn aku... Kononya dia x nak org kata aku... Umur dah meningkat tp masih belum kahwin lg... Takut org panggil aku andartu plak... Katanya lg walaupun kitaorg ni berjiran tapi sume dah mcm sedara sendiri... Yg dia sibuk2 risau nie apahal plak?? Mak aku x sebut apa2 pun dia yg lebih2 plak... Malas tul la... So aku ckpla nak fikir dululah... Bleh plak dia kata x payah fikir2 sgt... Nanti apa org ckp pasal aku plak.. Anak dara tua... X suka betulla org ckp mcm tu kat aku... Apa kat luar tu bkn ramai ke yg umur 30-an tp masih blum kahwin?? Jiran sebelah aku pun sebaya dgn aku, x nak plak dia sibuk2... Siap citer lg anak jiran aku yg jauh sket pun dia kenalkan dgn seseorg... Bdk Negeri Sembilan... Pastu katanya cucu dia pun dia kenalkan... Eh, bukan ke dia cari sendiri?? Aku tanya jiran aku tuh, dia kata dia yg kenalkan... Susahla kalau dgn org yg busybody mcm dia nih... Aku cuma bleh ckp dgn dia aku nak fikir dulu... Nanti apa2 hal aku bg lah no fon aku kat dia... Dia kata xpelah, dia suh aku fikir2 dula nanti dah sudah baru bg no fon aku kat dia... Dia kata dia x nak paksa2 aku... Hish, jiran aku tlh membuatkan hari aku x tenang arini... Benci!!

P/s: Aku beli cd baru kat JJ.. Greatest Hits N SYNC... Harga RM 44.90 tp dpt bonus VCD...okla
Location: at home
Music: Greatest Hits N SYNC
Mood: Geram...!!

No comments:

Post a Comment

Strictly no spamming or porn comment or link. Thank you.